Diversey’s SURE® Plantaardige reinigingsproducten hebben nu een Cradle-to-Cradle GOLD certificering

Dec 10, 2020

Utrecht,Nederland– December 2020 – Diversey kondigt met trots aan dat voor de SURE-producten,  GOLD-certificaten zijn uitgereikt door het Cradle-to- Cradle Producten Innovatie Instituut

Sure C2C

Cradle to Cradle Certified ™ is een wereldwijd erkende maatstaf voor veiligere, duurzamere producten gemaakt voor een circulaire economie. Om certificering te krijgen, worden producten beoordeeld op milieuinvloed- en sociale prestaties in vijf cruciale duurzaamheidscategorieën: gebruik van goede ingredienten, hergebruik van materialen, duurzame energie, sociale verantwoordelijkheid en waterbeheer.
Een product krijgt voor elke categorie een prestatieniveau (Basis, Brons, Zilver, Goud, Platina) toegewezen. De prestatie van een product in de laagste categorie vertegenwoordigt ook het algehele certificeringsniveau. De standaard is dat elke twee jaar vernieuwing van het certificaat wordt aangevraagd.

SURE is een compleet assortiment reinigings- en desinfectiemiddelen op plantaardige basis voor de dagelijkse schoonmaak en hygiëne van keukens, gebouwen en voor persoonlijke hygiene. SURE-producten bevatten plantaardige ingrediënten die typisch zijn afgeleid van bijproducten van de agrovoedingsindustrie, afkomstig van suikerbieten, maïs, stro en kokos.

Er zijn GOLD certificaten afgegeven voor de volgende SURE productassortimenten:: SURE® – Surface Cleaners[1], SURE® – Personal Care[2] and SURE® - Professional Use[3].

Diversey lanceerde SURE in 2015 als een nieuwe reeks plantaardige, 100% biologisch afbreekbare reinigingsoplossingen voor keukens, gebouwen en persoonlijke hygiene. SURE-oplossingen zijn verkrijgbaar in flessen van 0,75 l, 1 l, cans van 5 l en ook in de unieke doseer- en dispensersystemen van SmartDose ™, QuattroSelect, Divermite ™, Soft Care Line en IntelliCare.

______________________________

Het product assortiment is op basis van locale beschikbaarheid; neem contact op met uw Diversey contactpersoon voor meer informatie.

Media Contacts:

Antoine Rocourt, Exec. Director Marketing Kitchen, Fabric Care & Sustainable Development | antoine.rocourt@diversey.com

Maaike Dijk-Kroft, Marketing Director Benelux | maaike.dijk-kroft@diversey.com

Over Diversey

Bij Diversey zijn we pionier in ons vakgebied en dat zullen we altijd blijven. Onze opdracht is om dingen mogelijk te maken. We zorgen constant voor revolutionaire technologieën in reiniging en hygiëne waarop al onze klanten in al onze internationale sectoren volledig vertrouwen. Diversey’s hoofdkantoor is gevestigd in Fort Mill, SC, VS. Kijk voor meer informatie op www.diversey.nl  of volg ons op sociale media.

​Cradle to Cradle CertifiedTM is a registered trademark of the Cradle to Cradle Products Innovation Institute.​
[1]  SURE® – Surface Cleaners: SURE Hand Dishwash; SURE Interior & Surface Cleaner; SURE Cleaner & Degreaser / Washroom Cleaner; SURE Washroom Cleaner & Descaler; SURE Glass Cleaner; SURE Floor Cleaner; SURE Grill Cleaner; SURE Toilet Cleaner
[2] SURE® – Personal Care: SURE Antibac Hand Wash; SURE Antibac Hand Wash free; SURE Antibac Foam Hand Wash free; SURE Instant Hand Sanitizer; SURE Instant Hand Sanitizer free; SURE Hand Wash; SURE Hand Wash free
[3] SURE® - Professional Use: SURE Cleaner Disinfectant; SURE Cleaner Disinfectant Spray; SURE Ice & Shake; Suma Shake