"Een schoon toilet is belangrijker dan goede service"

Washroom_banner Washroom_banner
Valerie de Haan
Sector & Portfolio Marketing Manager Benelux
Jun 01, 2021
Top 13 irritaties onder horecagangers

 

Als horeca eigenaar speel je een belangrijke rol bij het verbeteren van de hygiënenormen en de beleving van gasten en medewerkers. Een schone en frisse sanitaire ruimte heeft een positieve uitwerking op jouw gasten en personeel. Een hygiënisch en opgeruimd toilet met betrouwbare zeep, goed papier en toiletartikelen is zeer belangrijk. 

 

Culy.nl deed een onderzoek naar waar horecagangers zich het meest aan ergeren tijdens een avond uit eten. Hier is de volgende top 13 uitgekomen:

 

  1. Onvriendelijke bediening (74 procent)
  2. Onoplettende bediening (68 procent)
  3. Slechte kwaliteit van het eten (67 procent)
  4. Een slechte prijs/kwaliteit verhouding (48 procent)
  5. Vieze toiletten (46 procent)
  6. Lang moeten wachten op eten (46 procent)
  7. Geen gratis kraanwater schenken (37 procent)
  8. Overlast (35 procent)
  9. Lang moeten wachten op de rekening (28 procent)
  10. Te krappe tafels (25 procent)
  11. Een rekening die niet klopt (15 procent)
  12. Menu’s met veel te veel keus (14 procent)
  13. Niet kunnen reserveren via internet (4 procent)

 

Met 46% staat een vies toilet op nummer 5, belangrijk aandachtspunt dus! Daarnaast bleek uit cijfers van het Nationaal Toiletonderzoek dat 2 op de 3 toiletten in de horeca niet schoon waren. Vreemd, aangezien het toilet het visitekaartje van de horeca is. Horecabezoekers hechten meer waarde aan een schoon sanitair dan aan de service van het personeel. Diversey adviseert om de toiletten minstens 2 keer per dag schoon te maken. Vergeet hierbij de deurhendels niet, hier bevinden zich de meeste bacteriën op! Houd ook regelmatig in de gaten of de zeep- en papierdispensers bijgevuld moeten worden. Voorkom die negatieve reviews en houd het toilet spic en span!

Diversey heeft een complete oplossing voor jouw sanitair!

Bekijk hier ons volledige assortiment