Zorg dat virussen niet inchecken

Keeping Germs Away Blog Keeping Germs Away Blog
Peter Teska
Global Infection Prevention Expert
Nov 18, 2018

Tijdens een reis komen reizigers met tal van broeihaarden van bacteriën in contact; van huurauto's en deurklinken tot vliegtuigtafels en afstandsbedieningen in hotels. Vooral in de komende herfst- en wintermaanden nemen de gevallen van verkoudheid en griep toe en kan een zakenreis of vakantie snel worden geruïneerd. Het is de verantwoordelijkheid van elk hotel om gasten en personeel een schone omgeving te bieden om het optreden en de impact van infecties te beperken.

 

Bij Diversey bieden we oplossingen voor infectiepreventie en -bestrijding aan die u helpen om de tevredenheid van gasten te behouden, zodat uw bestaande klanten loyaal blijven en u nieuwe klanten kunt aantrekken. Een goede preventie van infecties handhaaft ook de gezondheid van uw medewerkers, die cruciaal zijn voor uw succes. 

 

Door een aantal goede praktijken voor de preventie van infecties en het Diversey-programma te volgen, kunnen uw medewerkers alles sprankelend houden en de kans op uitbraken, die zakenreizen en vakantiereizen ruïneren en uw algehele productiviteit verminderen, vermijden. 

 

Om te voorkomen dat verkoudheids- en griepvirussen zich verspreiden, kunnen hotels de volgende strategieën voor preventie en bestrijding van infecties overwegen:

 

Bereid u voor voordat er zich een uitbraak voordoet.

Stel een team samen om mogelijke lacunes te identificeren in de manier waarop uw onderneming zou reageren op specifieke uitdagingen, zoals een griepuitbraak. Doe vervolgens aanbevelingen zoals de extra opslag van benodigdheden voor de preventie van infecties of vaccinatie van het personeel. Stel communicatiemateriaal op dat bij gebeurtenissen wordt verspreid en dat gasten en personeel wijst op gewenst gedrag.

 

Moedig een goede handhygiëne aan.

Zorg ervoor dat het personeel het belang van het regelmatig wassen van de handen begrijpt. Als zeep en water niet beschikbaar zijn, kan in plaats daarvan een desinfecterend middel worden gebruikt. Zorg dat de toiletten in de buurt van de lobby, het restaurant en zwembad altijd zijn voorzien van zeep en handdoeken om ook een goede handhygiëne bij gasten aan te moedigen.

 

Kies de juiste producten.

Het is van belang dat uw faciliteit het juiste assortiment reinigingsmiddelen, desinfectiemiddelen en schoonmaakmiddelen (doeken, sproeiflacons enz.) bij de hand heeft. Aangezien desinfectiemiddelen een specifieke contacttijd vereisen om ziekteverwekkers te doden, is het goed om producten met een kortere contacttijd te kiezen om een betere naleving te verzekeren en een snel gebruik gedurende de dag mogelijk te maken. Desinfectiemiddelen moeten hard zijn voor ziekteverwekkers, maar zacht voor oppervlakken en gebruikers. Veel faciliteiten gebruiken desinfectiemiddelen op basis van AHP®-technologie, die snel werken en een actief ingrediënt bevatten dat wordt afgebroken tot zuurstof en water om de impact op het milieu te verminderen. 

 

Gebruik standaard reinigingsmethoden en -schema's.

Volg de procedures die in de Diversey-reinigingshandleidingen worden beschreven voor de methoden die moeten worden gebruikt, de oppervlakken of apparatuur die moet worden gereinigd/gedesinfecteerd en de volgorde waarin deze gebieden moeten worden gereinigd. Omdat oppervlakken door veel verschillende mensen worden aangeraakt, moet het personeel op de hoogte zijn van de broeihaarden van ziektekiemen zoals afstandsbedieningen, lichtschakelaars, telefoons, badkamerkranen en deurknoppen. Bacteriën kunnen ook voorkomen op minder voor de hand liggende oppervlakken zoals ijsemmers, menu's op de kamer en een föhn. Stel reinigingsschema's op voor plaatsen zoals de receptie, openbare toiletten, fitnesscentra enz. voor periodes met normaal risico en met uitbraakrisico.

 

Geef gasten het ontspannende en ziektevrije verblijf dat ze verwachten. Door bovenstaande goede praktijken te volgen, is uw faciliteit goed op weg om een schonere omgeving te bieden en in ruil daarvoor positieve reacties en meer boekingen te ontvangen.